Hoe krijg je...
... als manager je mensen zover dat ze commercieel in beweging komen?
Het lijkt toch zo logisch dat je hoog opgeleiden inhoudsdeskundige mensen commercieel actief zijn. Veel managers van inhoudsdeskunidge professionals vinden het lastig om te snappen waarom veel van hun mensen commercieel niet meer in beweging komen. Die mensen hebben immers het contact met de klant, de klant vertrouwt ze, één en één is twee, toch?
Helaas is het niet zo eenvoudig. Het managen van dit onderdeel van het werk van professionals, vraagt een speciale aanpak.
Een belangrijk aspect is, dat de meeste proffesionals taakvolwassen zijn in werk, maar taakonvolwassen als het gaat om acquisitie. Voor dit deel van hun werk hebben ze nooit bewust gekozen, ze zijn er niet in opgeleid, ze voelen zich er vaak niet in thuis, en vinden het vaak ook niet direct leuk. En als mensen taakonvolwassen zijn, is het zinvol om ze op een andere manier aan te sturen dan wanneer ze taakvolwassen zijn.
Hierover hebben we een serie artikelen geschreven op de website van Dreamfactory. Je leest daar onder andere over veel voorkomende managementvalkuilen, over hoe je mensen kunt stimuleren om meer koopsignalen op te vangen en door te geven. Hoe je ze aan het netwerken krijgt, en wat overwegingen zijn als je variabele beloning in wilt zetten.
Meer weten?
Meer weten hoe je als manager of leider van een organisatie je mensen commercieel in beweging krijgt? Dat is de specialiteit van Dreamfactory. Neem This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., we helpen je graag.
Op de volgende pagina gaan we in op wat de professional zelf kan doen >>.