Ook zwemmen leer je...

... niet van een website.

Er een boek over lezen (of schrijven) is één ding. Maar hoe zorg je (als manager) dat je mensen commercieel in beweging komen? Of hoe zorg je (als professional) dat je op een niet-opdringerige en plezierige manier zorgt voor structureel meer en leuke opdrachten? Uiteraard helpen we je graag. Dreamfactory verzorgt met veel plezier trajecten voor organisaties die hun professionals een actieve rol willen laten vervullen bij het vinden van opdrachten.

Maar als je zelf aan de slag wilt, hoe pak je dat aan?

Het begint met een doel. Er leiden meer wegen naar Rome. Wat is de weg die jouw team het beste past? En dan is de volgende vraag: Wat wil je daarover precies leren? Wat heeft voor jouw organisatie het meeste effect? Wil je vooral leren om bij de juiste mensen aan tafel te komen? Of hebben jullie al regelmatig gesprekken met potentiële klanten en wil je van een interessante gesprekken naar concrete opdrachten komen? 

En dan is het oefenen geblazen. Liefst met een groep collega's samen. Daarbij hebben we de volgende tips:

  • Kies eerst op welk gebied je wilt verbeteren. Je kunt onze checklist vaardigheden daarbij gebruiken.
  • Kies één onderwerp, bijvoorbeeld reageren op koopsignalen, en oefen daarmee voordat je het volgende onderwerp oppakt. Liever weinig goed oefenen, dan alles weinig.
  • Veel inhoudsdeskundigen discussiëren graag. Zorg dat je ook aan oefenen toekomt. Vraag een collega in de huid van een (on)bekende klant te kruipen, en voer het gesprek. Kijk wat werkt en wat niet.
  • Als je schroom voelt: dat is normaal. Hou voor ogen dat je doel is klanten te helpen, niet om ze geld afhandig te maken. En als je oefent en in de klantrol zit, merk je meestal pas goed dat die schroom overbodig is.
  • Schrijf je in voor onze E-cursus.
  • Maak je eigen checklist bij het onderwerp dat je oefent. Zo maak je de stap van onbewust onbekwaam naar (eerst nog) bewust onbekwaam.
  • Het doel van oefenen is dat het niet in één keer goed gaat! Als alles wel goed zou gaan, dan kon je het al, en had je niet hoeven oefenen. Dus geniet en leer van je fouten.
  • Zorg voor opvolging in de praktijk (let op managers!). Hoe ging het in de praktijk? Vier je successen.

En als je meer wilt,  de volgende pagina bieden we je graag onze hulp aan >>